Закон про земельний ринок в Україні дозволяє реалізацію ділянок уже цього року

З 1 липня 2021 року набирає чинності Закон № 2178-10, який був ухвалений урядом ще в минулому році. Даним нормативно-правовим актом відкривається ринок землі, встановлюється порядок продажу аграрних угідь та позначуються основні суб’єкти обміну. Прийняття законопроекту проходило доволі важко та протяжно, адже до указу вносилась велика кількість різних корегувань.

В результаті довгих роздумів та на основі безлічі змодельованих сценаріїв, влада змогла сформулювати найбільш повний та модернізований варіант законопроекту, який і був прийнятий в кінцевому варіанті. Остаточно затверджено, що продаж сільськогосподарських угідь відбуватиметься через систему електронних торгів ПроЗорро.Продажі.

Для того, аби підвищити рівень власної обізнаності з даної теми, спеціалісти радять скористатись послугами сайду https://megasale.com.ua/zakonoproekt-pro-rynok-zemli-ta-prodazh-ugid-v-ukrayini/.

Чому аукціон проводиться на основі системі ПроЗорро.Продажі?

Практикою доведено, що механізм електронних торгів дозволяє не тільки пришвидшити процес ринкового обігу, але й залучити до участі в ньому більшу кількість різних акторів. В порівнянні з країнами Європи, в розпорядженні українців знаходиться значно більша кількість земельного ресурсу. Однак для підвищення рівня капіталізації та з метою протидії практикам монополізації, чинну модель аграрного ринку треба було ліквідувати, щоб на її основі почати будувати нову, результативну інфраструктуру.

Діяльність державного підприємства ПроЗорро.Продажі сприяє:

  1. злагодженому функціонуванню механізмів розподілу сировини на основі принципів гласності та загальнодоступності;
  2. зниженню порогу входу до спільноти, задля включення в справу нових землевласників та землекористувачів;
  3. підвищенню обізнаності населення, представників малого та середнього бізнесу про порядок земельних торгів.

Специфіка закону про ринок землі

Взагалі ринок землі включає в себе цілу низку різних явищ та процесів організаційного, політико-правового та економічного характеру. Тож при розробці наказу влада мала враховувати не тільки об’єктивні фактори, що впливають на розподіл земельних угідь, але й рекомендації стейкхолдерів, міжнародний досвід проведення земельних реформ.

Проаналізувавши увесь масив отриманої інформації, експерти розробили власну модель ринкового обігу земельної площі, в якій не забули зважити на національно-територіальні особливості країни та потреби зацікавлених сторін: аграріїв, виробничих підприємств, інших землекористувачів.